
یک دفترچه همراه داشته باشید و موارد زیر را درآن یادداشت کنید.
1-تعیین اهداف
در این قسمت لیست کارهایی که باید انجام دهید را بنویسد و هروقت کارهای جدید به ذهنتان رسید فوری به آن اضافه کنید چون فراموشتان می شود.
2 -اولویت بندی
هرروز به لیست اهداف نگاه کنید و کارهایی که باید سریع تر انجام شود را نشانه گذاری کنید تا زودتر انجام دهید و با این روش ذهنتان آروم میشه و تمرکزتان چندبرابر میشه چون خیالتان راحت هست کاری را فراموش نکرده اید . کارهای اولویت دار مهم و فوری کارهایی هستند که اگر در زمان مناسب انجام نشوند شما ضرر می کنید.
3 -شناسایی موانع
موانعی که در کار وجود دارد را پیشبینی کنید و لیست کنید بعد برای آنها راهکار بنویسید.
4- مرور
هر روز صبح و بعد ناهار و شب باید دفترچه ی خود را مرور کنید و مواردی که لازم هست به اهداف خود اضافه کنید و اولویت بندی هایتان را چک کنید .این مهم ترین مرحله است.
با انجام مکرر این 4 مرحله بازده شما چندبرابر میشود.
خیلی خلاصه و کاربردی نکات کلیدی را گفتید .از همین ویژگی سایتتون خوشم میاد که مطلب رو خلاصه می کنید تا بشه سریع خونده بشه.
عالی بود. خلاصه و کاربردی
خیلی کمکم کرد این نکات ممنونم ازتون.با همین 4 تا کار خیلی خستگی ذهنم کم شده و راحت تر هستم چون خیالم راحت هست که چیزی یادم نمیره.