چکار کنیم تا از شغل خود لذت ببریم.

شما بیشتر از اینکه در خانواده باشید در سرکار هستید پس خیلی مهم هست که کاری کنید تا خسته نشوید.

1- در زندگی هدف داشته باشید

وقتی ندونید به چه چیزی می خواهید برسید نمی تونید بررسی کنید که آیا کارهایتان درست هست یا نه .وقتی میتوانید چیزی را پیدا کنید که دنبالش بگردید . برای هدفگذاری  می توانید این کار هارا انجام دهید. –1 – هدف باید مهم باشد و نیاز خاصی را رفع کند 2 – هدف باید منطقی باشد و اخلاقی باشد  3- هدف باید اولویت داشته باشد.4 -هدف باید مکتوب شود تا فراموش نشود   5- مشخص کنید چرا می خواهید به آن هدف برسید  5- برای هدف مهلت تعیین کنید . 6- بلند مدت ترین هدفتان 3 ساله باشد چون با پیشرفت تکنولوژی همه چیز مدام در حال تغییر هست . 7-حداکثر 3 هدف بزرگ بگذارید تا هم انرژی اقدام برای آنها را داشته باشید و هم اینکه اگر به هر دلیل به یک هدف نرسیدید شانس اینکه  به 2 تا مورد دیگر برسید وجود دارد و نا امید نمی شوید.

2- خودتون رو بیشتر بشناسید

علاقه و توانایی های خودتون رو کشف کنید و در جهت تقویت اونها مهارت های جدید کسب کنید.در کتاب do what you are  نوشته ی پاول تیگر انسان ها به 16 تیپ شخصیتی دسته بندی شده اند و ویژگی های اخلاقی هر کدوم  شرح داده شده است همچنین برای استعداد یابی خودتون می توانید به مشاور مراجعه کنید و از تست های آنلاین استفاده کنید تا با تحقیق بیشتر نتیجه ی بهتری کسب کنید.پیشنهاد من کمک گرفتن از مشاور هست چون مشاورین چند سال تجربه دارند و احتمال خطا کمتر میشود.

وقتی فرصت داری تلاش کن و کاری که بهش علاقه داری رو انجام بده  چون اگر این کار رو نکنی و فرصت را از دست بدی مجبور میشی کارهایی که بهشون علاقه نداری رو انجام بدی.

برای کسب مهارت و تجربه ی حرفه ای لازم هست مدتی کارمند باشید و کارکنید . پس سعی کنید توقع کاذب در خود به وجود نیارید و با انجام پروژه های کوچک خودتون رو اثبات کنید و در همین مدت هر کاری که میتونید برای کمک به مدیر خود انجام دهید . البته باید به کارمندان دیگر هم کمک کنید تا کل مجموعه تون پیشرفت کنه و حس حسادت و رقابت  الکی ایجاد نشه.

از افرادی که تجربه ی انجام کار را دارند کسب علم کنید چون زیادند کسانیکه بدون تجربه ی عملی و واقعی فقط براساس نظریه ها و دانش تئوری به دیگران اطلاعات می دهند.

می توانید در اوایل کار برای ایجاد اعتبار و کسب تجربه مدتی را رایگان کار کنید و در این مدت حسابی از فرصت خود استفاده کنید.

3-ورزش باعث شادابی شما می شود

روزی نیم ساعت ورزش کردن باعث میشه همیشه سرحال و پرانرژی باشید و همیشه حوصله داشته باشید – می توانید در خانه ورزش های کششی انجام دهید و طناب بزنید.

4-از خلاقیت خود استفاده کنید و عادت های خوب رای خودتان بسازید

کارهایی که در طول روز انجام میدهید را لیست کنید و عادت های مضر خودتان را شناسایی و رفع کنید.عادتها اینگونه شکل می گیرند: شما یک سری نیاز هایی دارید که برای رفع آنها یکسری اقدام می کنید حالا باید بررسی کنید که چه گزینه های بهتری دارید تا انجام دهید. مثلا یکنفر هر روز با مترو میرود سرکار برای اینکه حوصله اش سر نرود با گوشی بازی می‌کند . خب این آقا بررسی می‌کند که برای اینکه حوصله اش سرنرود می‌تواند بجای بازی ، یک ترفند در مورد کارش یاد بگیرد – برنامه ی روزش را چک کند – کتاب صوتی گوش بدهد-عکس های گالری گوشی‌اش را مرتب کند  .

می توانید از تکنیک scamper استفاده کنید.این تکنیک 6 بخش دارد که شامل موارد زیر می شود:

1- جایگزینی :

برای یک چیز یک جایگزین مفیدتر پیدا کنید مثلا بجای خواندن کتاب رمان ، کتاب در مورد تخصص خودتون بخونید.

2- ترکیب کردن :

2 تا کار را باهم ترکیب کنید موقع ورزش کردن می توانید به کتاب صوتی هم گوش بدهید.

3- سازگاری :

فکر کنید چطوری 2 تا موضوع را باهم میشود سازگار کرد. مثلا بعد ازساعت کاری زیاد به خودتون یک جایزه کوچک بدهید تاانگیزه ی بیشتر برای کار داشته باشید

4- بزرگنمایی :

فکر کنید چطوری می توانید عاملی که به شما سود می رساند را افزایش بدهید مثلا تعداد مشتری ها را چطور می توانید بیشتر کنید – تعداد سفارش ها را چطور می توانید بیشتر کنید.

5-کاهش:

فکر کنید چطور می توانید عاملی که به شما ضرر می رساند را کاهش دهید و جلوی آن را بگیرید.

6-معکوس کردن :

پیدا کنید چه چیزهایی را اگر برعکس همه انجام دهید نتیجه ی بهتری می گیرید؟ مثلا وقتی در یک جا اکثریت کالا ی خود را بدون گارانتی معتبر عرضه می کنند شما می توانید با ارائه ی گارانتی معتبر و اعتمادسازی مشتری‌های بیشتری کسب کنید.

 

درباره‌ی محمد

همیشه سعی کردم از مهارت های خودم و همکارانم در انجام کارها استفاده ‌کنم و آنها را به دیگران هم یاد می‌دهم.